Contact O'Dwyer's: 271 Madison Ave., #600, New York, NY 10016; Tel: 212/679-2471; Fax: 212/683-2750
ODWYERPR.COM > Jack O'Dwyer's Newsletter return to main page
Return to NL Archives Index


Jack O'Dwyer's NL logo
Internet Edition, May 10, 2000, Page 1


Hill and Knowlton and Ogilvy PR Worldwide shut down Internet access Thursday, May 4, after the Love Bug virus infected their systems.

Thomas Hoog, president of H&K, said the bug "beat the hell out of us," but H&K's systems were running later that afternoon.

Burson-Marsteller CEO Chris Komisarjevsky's computer had to be treated after he opened the "ILOVEYOU" message early in the morning.

Linda Erdos, PR manager at the Washington Post, said the virus had "only a minor impact" on the company.  This NL got four "Love" messages from one PR firm indicating the bug went to media via PR firms' E-mail lists.


Robert Wheatley and Laurel Blair have ended their ten-year relationship in Wheatley Blair, ten-person Chicago firm founded in 1990.

Wheatley has co-founded Wheatley & Timmons with Richard Timmons, formerly of Waxman Industries, First Alert and Pillsbury, as a principal.

It is negotiating for space in the Time-Life bldg.

Clients include the First Alert division of Sunbeam Health and Safety and Corona Beer, both formerly WB clients.

Blair, whose firm specializes in consumer PR, says she has no plans to change the name of the firm.


Donna Stein, eight-year employee of Morgen-Walke Assocs., New York, and one of several "principals" of the firm, joined Brainerd Communications, New York, in an executive post.

Also joining Brainerd from M-WA are Jennifer Gery, account manager, who becomes associate director of media relations at Brainerd, and Valerie Carmello, account associate, who is a senior A/E.

M-WA had seven "partners" (stockholders) and four principals when it sold to Lighthouse Global Network in January.

The seven "partners" changed their titles to "senior managing directors" a year ago after their lawyers warned them the term "partner" could imply fiduciary responsibilities for leases and other obligations.

Seventy members of M-WA took part in the stock and cash offered by Lighthouse and all employees got a bonus.

M-WA had fees of $26.2M in 1999.  Lighthouse is backed by Chicago venture capital firms GTCR Golden Rauner and Frontenac Co.  It owns Financial Dynamics, U.K.


Russian PR professionals and some PR pros in Europe are disappointed with PR in the U.S. and PR Society of America's policies and actions, according to a report by Boston counselor Terence M. Clarke, who attended the tenth congress of the Russian PR Assn. in Moscow in January.

Clarke, in a lengthy article on his trip for the spring PR Quarterly, said that he found "American PR has a serious PR problem" in Russia and Europe.

He said he was told at an informal gathering at the Moscow Pen Club that, "The PR Society of America should be ashamed of itself. All they are interested in is how to make more money, when there is so much else to do in the world."

Clarke said he heard the same criticism from several others as well, "never in anger as much as sadness and disappointment."

A woman from one of the workshops asked him: "Where is the soul in your work? Do you only care about getting rich?"

Clarke wrote he was "stunned by the absence of malice as much as the shock of such views." He said he was unable to rebut the allegations but understood them better when he returned to the U.S. and read statements by veteran counselor Howard Chase in the winter PRQ.

Chase, Clarke wrote, "worries that PRSA, if not the profession, is losing its moral compass."

Chase had written that PRSA "has lost sight of the field. There's too much emphasis on techniques, press releases and marketing and not enough about social institutions."

Chase, who directed that the headline on his interview read, "Chase Foresees Dismal Future for PR–It's Been Captured by Marketing," said PR pros now say they're in marketing and "accept being subordinate."

Russians More Idealistic

Clarke said the ideals of free speech and free information flow have not yet been achieved in Russia, which has a long tradition of the opposite of this, but that the Russian PR Assn. is striving toward these goals.

"The desire of the RPRA to make Russian institutions responsive to informed public opinion represents a noble calling," wrote Clarke, adding: "If we openly support their efforts only morally, we may help ourselves as much as we help them. If we are not only about making money, we need to find a way to demonstrate that fact. We ought to project that facet of our identity, because our image is tarnishing at home and abroad...they're trying to achieve the same democratic institutions that were founded in this country, by practicing a profession conceived in this country which purports to improve relations between people and their institutions."

Clarke praised the 40-year-old Confederation of European Relations Publiques that calls on members to support freedom of expression and "the right of the individual to receive information."

Said Clarke: "That goes to the very heart of the mission of PR in Russia today."

The Supreme Court ruled May 1 that Internet Service Providers are not financially liable for defamatory E-mails or messages posted on their bulletin boards.  It let stand a New York Court of Appeals ruling in favor of Prodigy Services.  That Court determined that Prodigy carried rather than published the offending E-mail.  It ruled that Prodigy deserves the same protection against defamation suits extended to phone and telegraph companies...Sara Peterson, GM of the Houston office of Hill and Knowlton, joined Waste Management as VP, CC. She was succeeded by Max Watson...The Alzheimer's Assn., Chicago, is seeking a VP of communications and marketing at $100K+ via Mary Karr, VP, human resources. Fax: 312/335-4051..., Internet company featuring former CNN financial news head Lou Dobbs, had revenues of $206,830 in the first quarter and expenses of $3,877,844, according to a report in the May 2 New York Post. The company declined comment. The Post has reported that Dobbs has been exploring the possibility of going back to CNN.

Internet Edition, May 10, 2000, Page 2

Nearly three-in-10 journalists in a new national survey said they have avoided covering a newsworthy story because it might adversely affect advertisers.

This was one of the major findings from a poll conducted by Pew Research Center and the Colombia Journalism Review.

The poll of 206 reporters and 81 news executives - 150 form local news outlets and  137 from national news organizations - found about 25% of the local and national journalists have purposely avoided newsworthy stories, and nearly as many have softened the tone of stories to benefit the interests of their news organizations.

Forty percent admitted they have engaged in either or both of these practices.

Good stories frequently are not pursued, according to the journalists.  Fully half of the 90 investigative reporters, who were interviewed separately, said newsworthy stories are often or sometimes ignored because conflict with a news organizations' economic interests.

Other key poll findings:

  • Seventy-seven percent said stories that are seen as important but dull are often (27%) or sometimes (50%) avoided.
  • A majority (52%) also said complex stories are sometimes ignored.
  • Thirty-five percent of local and national reporters have been told to avoid a story because it could harm their company's financial interests.   Only six percent said it was a common occurrence.

Fear of embarrassment or potential career damage is mentioned as a reason for avoiding stories by about half of all journalists.


Robin Washington, a reporter for The Boston Herald, was suspended indefinitely without pay April 30 by top editors over his tough coverage of the merger of Fleet with BankBoston.

The bank is a major advertiser that is negotiating to lend the Herald money to buy new presses.

At issue is a series of articles about Fleet/Bank Boston, and its decision to institute a regressive bank-fee aimed at low income customers, a fee that often disproportionately affects African Americans, according to the National Assn. of Black Journalists.

Lone Black Reporter

The 3,000+ member NABJ, based in Adelphia, Md., has demanded Washington’s reinstatement.

Washington, 43, who is the only African American on the Herald’s staff, has been a reporter for 23 years and the Herald’s transportation and consumer writer.  He is president of the NABJ/Boston chapter.

After he broke the story about the fee and its negative impact in early April, Washington said he was "censored" and told to "move on" to other stories.

Subsequently, the bank altered the practice.

James Mahoney, who is Fleet’s SVP/corporate communications, complained to managing editor Andrew Gully about Washington’s aggressive reporting tactics.

In one story, Washington recounted a phone conversation in which a Fleet representative called a complaining customer a "bitch" without disclosing that the customer was Washington’s girlfriend.

Mahoney said the caller was "extremely confrontational," that Washington should not have taped the call and that his approach "was really objectionable from a journalistic standpoint."

Washington said he has been discouraged for a long time from writing about supermarkets and car dealers, which are major advertisers.

Herald publisher Patrick Purcell said it is "ridiculous to accuse us of being influenced by `advertisers and business interests’ in this case, Fleet/BankBoston, when over the course of three weeks at least three stories appeared...including one on the front page...I don’t think Fleet/BankBoston feels the Boston Herald extended special treatment."

The Herald is owned by Murdoch’s News Corp.

A May 4 report by The Boston Globe said the simmering controversy over Washington’s suspension has become "a racially tinged issue."

The Globe said "sources indicate that the fate of the tabloid’s former transportation and consumer writer may be resolved within days."


Journalists are out of touch with average Americans because they live in expensive neighborhoods and have fancier lifestyles, according to Peter Brown, who is editor of The Orlando Sentinel’s Sunday "Insite" section.

Brown bases his conclusion on a study he finished in 1995 for a book that has never been published.

Some of Brown’s findings recently appeared in an article in The Washington (D.C.) Times, and were picked up by syndicated radio show host Rush Limbaugh, columnist John Leo of U.S. News & World Report, and by numerous online chatrooms.

For his survey, Brown gave professional pollsters the home addresses of 3,400 journalists and a questionnaire, which was sent to residents and journalists in five cities: Dayton, Oh., Tulsa, Okla., Syracuse, N.Y., Roanoke, Va., and Chico/Redding in California.

Findings included a Dayton news editor who insisted on articles on salmon and artichokes even though many of her readers were blue-collar workers who carried lunch buckets.

In terms of salaries, only 18% of people in these cities earned $50,000 or more, while 42% of the journalists did.

Brown also found journalists are less likely to form families, have children, go to church, do volunteer community service, own homes, or put down roots in the communities they are covering.

When they do get to the bigger market, they still have little in common with viewers and readers.

While 12% of The Washington Post’s readers live in four upscale suburban clusters, 45% of the Post’s staff lives there.

Internet Edition, May 10, 2000, Page 3


Godfrey Deeny was named European editor of Fashion Wire Daily, a syndicated news service based in New York.

Deeny will oversee FWD's European coverage from FWD's Paris office.

He was formerly editor-in-chief of Vogue Hommes, editorial director of Conde Nast International, and Paris bureau chief for Fairchild Publications.

Susan Kirschbaum, a freelance writer, was named celebrity editor.  She will oversee FWD's West Coast correspondents and FWD's celebrity and entertainment coverage.

Non-members can view daily news and gossip items on FWD's website (


Ora Healy, who spent the last eight years at The New York Daily News, most recently as deputy managing editor, was named deputy editor at In Style magazine.

Martha Nelson, managing editor of the celebrity lifestyle magazine, said Healy will oversee special sections and projects as well as regular features.


Brill's Content has named six assistant editors and four senior writers.

The new assistant editors: Ron Klein, Jane Manners, Jesse Oxfeld, Kaja Perina, Julie Scelfo, and Amy DiTullio.

The new senior writers are Ed Shanahan, Jennifer Greenstein, Ann Woolner, and Chipp Wilson.

Anick Pleven, who was managing editor, has left, and Rifka Rosenwein, who was a senior editor, is joining Inc.'s New York office.

PEOPLE ____________________________

Bill Marimow, 52, managing editor of The Baltimore Sun, was named editor of the paper, replacing John Carroll, who was appointed editor of The Los Angeles Times.

Robb Fixmer, technology news editor at The New York Times, has joined Interactive Week as editor.

Elizabeth A. Roy, a senior writer for TheStreet. com and Michael H. Stanton, editor-in-chief of The Bond Buyer, were married April 29.

Josh Dean, previously with Details, is joing Dennis Publishing's Stuff magazine as senior editor.

Keith Blanchard will replace Mike Soutar as editor-in-chief of Maxim magazine starting June 12.

Suzanne Grimes, who was publisher of Women's Sports & Fitness, was named publisher of Allure.  Both magazines are published by Conde Nast.

Mike Causey, who was The Washington Post's "Federal Diarist," is leaving the paper after 36 years to join


Mirabella's last issue will be the June-July number.  Jack Kliger, president/CEO of Hachette Filipacchi, which acquired Mirabella in 1996, cited a "continuing lack of advertising support" as the reason for closing the magazine.

Acording to Audit Bureau of Circulations, Mirabella's newsstand sales averaged 80,790 copies a month for the six-month period ended Dec. 31, 1999, down from an average of 134,292 a month.

The publisher had tried to boost ad pages by increasing Mirabella's frequency from six to 10 times a year in 1999.

Launched in 1989 by Murdoch Magazines, Mirabella—whose founding editor was Grace Mirabella—was conceived as a magazine targeted to the age 35-plus woman.

Some 40 staffers will be affected by the closing.  A few staffers will be offered other positions in the company, while others will be given severance.

Roberta Myers has been editor-in-chief for two years.


R. Thomas Collins, 52, a former PA officer for Mobil Oil, has founded an online book publishing company, which will print books one at a time.

Collins, who was a reporter for The New York Daily News before joining Mobil, says his Vienna, Va.-based firm, RavensYard Publishing, can make money selling fewer than 200 copies of a book compared with a minimum of 2,000 at "dead tree" publishers.

He decides whether to publish a book either on the basis of its editors' judgment or the response of readers to sample chapters on its website (

If the decision is to publish, the company authorizes a press run of about 200 quality paperback copies selling for around $18 each.

When that supply is gone, additional orders are filled on demand from a digital inventory.

Since its founding in 1998, RavensYard has published seven titles, with three more to appear in April.

Although RavensYard does not pay advances, authors pay the company nothing for having their work published, and they may be paid royalties from the start unlike traditional publishers, who pay authors royalties only when sales of their book exceed their advances., the Austin, Tex.-based medical information website, said it has less than five months of cash left.

Internet Edition, May 10, 2000, Page 4


The Committee to Protect Journalists said 33 reporters, editors and cameramen were killed in 1999, up from nine in 1998.

Sierra Leone was the deadliest country, according to the New York-based group, which said Foday Sankoh's Revolutionary United Front rebels executed at least eight journalists in 1999.

The other nine killing grounds were Yugoslavia (6), Colombia (4), Chechnya (3), and East Timor (2).

Top Press Enemies

President Slobodan Milosevic of Yugoslavia; Ayatollah Ali Khamenei, the supreme leader of Iran; and Foday Sankoh, the Sierra Leone rebel leader, are among CPJ's "Top 10 Enemies of the Press."

Ayatollah Khamenei's reform movement has led to the closings of 16 publications in Iran this month, and Milosevic, who is making his second appearance on the list, has continued a concerted campaign to destroy his country's independent media, the CPJ's statement said.

The committee's list also includes President Nursultan Nazarbayes of Kazakstan and President Jose Eduardo dos Santos of Angola.

Those listed for the second time are President Alberto Fujimori of Peru and Prime Minister Mahathirh Mohamad of Malaysia, while President Zine el Abdine Ben Ali of Tunisia made his third appearance.

President Jiang Zemin of China appears for the fourth time, and President Fidel Castro of Cuba makes his sixth appearance.


The May number of Capital Style will be its last issue.

The Washington, D.C.-based monthly magazine was started in the fall of 1997 by the Economist Group, the London-based company that publishes Roll Call and The Economist.

Capital Style covered Washington politicians, local media people and Hollywood celebrities.

The magazine, whose circulation never got above 61,000, lost more than $3 million in less than three years.

Bill Thomas, who is editor of Capital Style, said the Economist had done a bad job of selling the magazine.

The closing puts Thomas and six other staffers out of work.


Forbes has hired three new senior editors, a writer, and promoted two to associate editor.

The new editors are: Jack Egan, Elizabeth MacDonald, and Robert Langreth.

Krysten A. Crawford was hired as a staff writer.

Egan, who has covered markets and personal investing for U.S. News & World Report, New York magazine and The Washington Post, had been with USN&WR since 1985, where he covered everything from Rupert Murdoch's succession plans to the Internet stock explosion.

His first Forbes piece, done as a freelancer, appears on page 64 of the May 15 issue.

MacDonald and Langreth were both previously at The Wall Street Journal, and Crawford was formerly with American Lawyer.

MacDonald specializes in the coverage of accounting and capital markets.  Her first article appears on page 188 of the May 15 issue.

Langreth, who joined the Journal in July 1995 from Popular Science, will cover medicine, health and science beats.

Crawford had been writing about the legal industry, its controversies and personalities for AL.

Bernard Condon and Luisa Kroll were promoted to associate editors from staff writers.


Julie Kofman, who is PR director of L'Oreal Paris, is joining Seventeen in New York on May 22 as beauty editor.

A former model for 10 years, Kofman also has held PR positions at Lancome, Paris and Guerlain.

PEOPLE ___________________________

Yahaira (Jackie) Castro, previously a parttime staffer at J.R. O'Dwyer Co., was recently promoted to assistant editor of Seventeen's website.

Angela Matusik was named editor of InStyle's soon-to-be-launched website.

David Thibault was appointed managing editor of, an online news service that is based in Alexandria, Va.

Steve Gleydura was promoted to editor of Inside Business magazine, Cleveland, and Michael Zawacki, previously with the Lorain (Oh.) Morning Journal, has joined as an associate editor.

Paul R. Wieck, 72, a longtime reporter and D.C. bureau chief for The Albuquerque Journal and columnist for The New Republic, died April 20.

PLACEMENT TIPS ________________________

eCompany Now, a monthly business magazine and website, was launched May 2 by Time and the Fortune group.

"Every month you'll be able to count on this magazine to tell you exactly what works on the web—and, just as important, what doesn't," said Ned Desmond, who is president and editor.

He said the magazine will be about "technology, a business trend, or simply a company's culture and its leadership."

The website ( will run the contents of the magazine plus original daily stories and columns produced by the eCompany Now staff.

Jim Aley, managing editor, and other staffers are based in the main office at 1 California st., San Francisco, CA 94111.  415/293-4848; fax: 5940.

Red Herring will go from monthly to biweekly in November.

Powerful Media, a new Web news service covering media, entertainment, publishing and digital businesses, is planning to start on May 10.

Dr. Donald Hensrud, director of the Executive Health Program at the Mayo Clinic, will write about health matters for a new column that will run every other issue for Fortune.

Erik Torkells, a former editor of Travel & Leisure, is overseeing the revamped "Personal Fortune" section, which will cover such topics as cars, travel, food and wine, golf, fashion, electronic gadgets, books, music, etc.

Internet Edition, May 10, 2000, Page 7

Twenty percent of U.S. communicators responding to a joing survey by PR Society of America and the International Assn. of Business Communicators agree that "PR/Corporate Communication is perceived by top management to be more prestigious than most other professions."

A previous survey in 1996 had found that 29% of respondents felt that management viewed PR to be "more prestigious than most other professions."

The survey by Burke Marketing Research, Cincinnati, went to 8,000 PRSA and 8,000 IABC members, mostly by E-mail.

Responses were received from, 2,627 or 16.4% of those surveyed.  The survey, called "Profile 2000," included an extensive list of questions and is called "the most extensive survey ever" of PR professionals.   Part I of the survey is in the April/May issue of IABC's Communication World magazine.  Part II, in which female/male salaries will be broken out, will be published in the August/September issue of CW.

Agency Pros Make $110K; Corporate, $63K

Respondents who work at PR firms reported an averae income of $110,000 while those who work at companies make only $63,000.

About one in ten supplements their pay with freelance PR and marketing assignments.

About two-thirds expect to stay with their current employers for the next year or two.  They have been in their jobs an average of six years.

Forty-eight percent of U.S. company respondents work in "corporate communications" or "communication" depts.; 19% in "marketing," and 16% in "PR."

The most commonly reported development in the past two years is more use of computer technology.

Fifty-seven percent of respondents said their salaries do not compensate them for the "amount of hours I am compelled to work" and 53% agree that "PR/corporate communications is a relatively low paying field."   But 77% say that if they had it to do over they would pick a PR/CC career (vs. 65% in 1996).


PRSA will have an exhibit hall at the national conference in Chicago Oct. 22-24 for the first time since 1994.  PRSA president Ray Gaulke said it will be a separate hall like PRSA used to have and that he hopes for as many as 100 exhibitors.

He said the exhibit hall will return as a permanent feature of PRSA conferences since there are so many new products being offered in the communications field.  There is good exhibit space available this year close to the conference sessions, Gaulke noted.

Daniel Fapp, a retired PR executive of Sears, Rodebuck, Chicago, has been retained as a consultant to help sell booths.  He managed the annual meeting of Sears and also analyst meetings.

PRSA dropped the hall at its 1995 conference in Seattle, saying it had never made a profit although closing the hall had "nothing to do with money."  The aim was to have a few major sponsors like AT&T, Apple or IBM.

Some major suppliers in recent years have had suites near the conference sessions, paying thousands of dollars.  A few booths had also been set up in hotel corridors.  The PR Services Council, formed to work with PRSA for a greater role for service firms at conferences, folded after the exhibit space was cancelled.

While PRSA dropped exhibits by all but a few major suppliers, the National Investor Relations Institute made a strong effort to attract exhibitors and make them feel welcome.  NIRI neteed $985,980 on conference income of $1,800,390 in 1999, largely because of exhibits by nearly 100 companies.  PRSA netted $139,615 on its 1999 conference.  Revenues were $1,044,883 and costs, $905,615.

Internet Edition, May 10, 2000, Page 8

We were shocked by a full page ad in the April 24 New Yorker announcing that "Chrysler is proud to sponsor" The Sleeping Beauty of the New York City Ballet from May 10-21.

The body copy carries the Chrysler logo and again says the ballet is "sponsored by Chrysler." Marketing buffs will appreciate that the brand Chrysler is advertised and not parent company DaimlerChrysler.

Sleeping Beauty

Gratuitous sexual content or passionate artful pose?

The company is a supporter of the ballet but it's claiming far too much credit by saying it's the "sponsor" of two weeks of ballet performances.

Many other entities including taxpayers are paying far more than Chrysler for The Sleeping Beauty (original cost: $1.2M). Sponsor, as the public understands it, is someone who pays the entire cost of a TV or radio show. 

"Signage" and "sponsoring," by the way, are major promotional goals these days as evidenced by the Detroit Tigers now playing in "Comerica Park," the Giants in "Pacific Bell Park," and the San Diego Padres in "Qualcomm Stadium."

PM Sponsors Ballet
Philip Morris describes itself as a "national sponsor" of the American Ballet Theater.

Yankee Stadium is surviving for now but Shea Stadium, when rebuilt, will get a corporate name for tens of millions of dollars.

The program of the NYCB lists DaimlerChrysler in the second rung of patrons–$100,000 to $249,999. Eight others are in the quarter million+ category including Citibank, Irene Diamond Fund, and the New York State Council on the Arts (tax money), which is contributing $334K in 1999-2000.

The NYCB is well under water, its expenses running $17.6 million over earned income of $23.3M for 2000. It needs funds but at least until now its supporters and "generous supporters" have been discreet, settling for four-point type in the back of programs (four pages in the current program).

A more tasteful ballet friend is Movado Watches, which helps the American Ballet Theatre with funds and full page ads in the New York Times.  One ad "applauds" the ABT for "60 years of electrifying the world of Dance" and says Movado is proud to be "a principal benefactor." It does not claim to be "sponsoring" ABT or any particular work.

One reason for a growing ballet deficit is that Republican Congresses cut funds for the National Endowment for the Arts from $163M in 1995 to $97.5M in 2000. NYCB itself was cut from $400K in the early 90's to $110K in 2000.  Big companies, urged by marketers to identify with worthy causes, are taking up some of the slack but they want their product names publicized.

As a longtime ballet fan, we have watched the audience dwindle and age over the years.  There is no need to sign up for four Tuesdays, Wednesdays, etc., which is the way NYCB tries to sell tickets.   You can walk in any night and get a good seat. When we attended on May 4, the fourth ring was mostly empty and there were seats on all levels. We think competition to ballet is coming from figure skating and ice-dancing, which has many of the same moves as ballet but which is understandable to the general public. TV not only provides good close-ups but slow replay (including replays of the spectacular falls that dot any skating program). Popular music is sometimes used, something that would not happen at the ballet. Skating stars are more accessible and human, often giving interviews after their performances.  Ballet needs PR and soft marketing (not the I'll-grind-you-under-my-boot-heel form of marketing). One question is why do the NYCB and ABT perform at the same time (4/25 to 6/25 and 5/8 to 7/1)!?

Some think ballet is too cruel to its performers to be supported. In particular, the strain put on women's feet by toe dancing is huge and causes many injuries. As an indication of the hazards to dancers, five major roles in the NYCB's May 3 opener had to be recast because of injury or illness. The night we went to the NYCB, an entire ballet, "The Beethoven Seventh," was replaced by "Prism" because of "illness and injury." A relative of ours won*t go to the ballet because he feels it abuses women performers.

We recommend an article in PR Week  April 24 on the large and growing advertising, graphics and other integrated marketing capabilities of major "PR" firms. Jack Bergen of the so-called "Council of PR Firms," which allows members to count up to 49% of their income in ad commissions, is quoted as saying: "We want to be in the business of developing the strategy for campaigns that require a strong visual and emotional component." As a  believer in integrated marketing, the CPRF should change its name to the more honest "Council of Integrated Marketing Firms" (CIMF)...Morgen-Walke is to be applauded for dropping the incorrect term "partner" for its executives (which implied responsibility for leases and other obligations) and replacing it with "managing director"...hardball marketer Chrysler, because of a public outcry, in 1997 stopped ordering magazines to notify it in advance of controversial articles in issues where it would advertise. The Magazine Publishers of America and American Society of Magazine Editors, among others, condemned the policy and urged mags not to allow any advertisers an advance look at tables of contents, articles or photos. Coca-Cola continues its policy of requiring advertising make-goods if it doesn't like nearby editorial content.



Copyright © 1998-2020 J.R. O'Dwyer Company, Inc.
271 Madison Ave., #600, New York, NY 10016; Tel: 212/679-2471